Muovi on kätevä materiaali. Se on kevyttä, kestävää ja monikäyttöistä, ja se suojelee ruokaa pilaantumiselta. Kuitenkin muovi on myös yksi aikamme isoista haasteista: sitä tuotetaan yhä enemmän ja kierrätetään liian vähän. Muoviroska on vahingollista ihmisille, eläimille ja ympäristölle.
Muovistrategiamme
Asetimme ensimmäisenä suomalaisena kauppaketjuna tavoitteen muovin vähentämiselle valikoimastamme. Saavutimme etuajassa tavoitteemme vähentää 30 prosenttia muovista omamerkkituotteidemme pakkauksista vuoden 2025 loppuun mennessä. Tavoitteenamme on vielä tehdä kaikista pakkauksistamme kierrätettäviä ja nostaa kierrätysmateriaalin osuus pakkauksissamme 25 prosenttiin vuoden 2025 loppuun mennessä.
Nämä toimenpiteet ovat osa Schwarz-konsernin kansainvälistä REset Plastic -muovistrategiaa, jossa Lidl Suomikin on mukana. REset Plastic on kokonaisvaltainen ohjelma, jossa muovin käyttöön vaikutetaan vähentämisen, pakkaussuunnittelun, kierrätyksen, luonnosta poistamisen sekä tutkimuksen ja kehityksen kautta. Tavoitteena on muovin käytön vähentäminen ja suljettu kierto.
Kansainväliset tavoitteemme
30 %
vähemmän muovia pakkauksissamme vuoden 2025 loppuun mennessä - saavutimme tavoitteen etuajassa!
100 %
omien merkkiemme tuotteiden pakkauksista on maksimaalisen kierrätettäviä vuoden 2025 loppuun mennessä.
noin 25 %
omien pakkauksiemme materiaalista on kierrätettyä vuoteen 2025 mennessä.
Ei mustaa muovia
Lopetamme mustan muovin käytön.