Ravitsevia valintoja, tuotekehitystä maku edellä
Laadukas tuote on maukas, ravitseva ja terveellinen. Jotta ostoskorisi sisältö olisi hinta-laatusuhteeltaan huippuluokkaa, kehitämme tuotteistamme ravintoarvoiltaan entistä parempia. Asiakkaidemme hyvinvointi on meille sydämen asia ja haluammekin tarjota valikoimassamme reilusti terveellisiä vaihtoehtoja, jotka on helppo napata kaupan hyllyltä osaksi omaa arkea.
Tavoitteenamme on vähentää lisätyn suolan ja sokerin määrää omien merkkiemme tuotteissa 20 prosentilla vuoteen 2025 mennessä. Vältämme tuotteissamme kovien rasvojen käyttöä ja pyrimme lisäämään pehmeitä rasvoja. Lisäämme täysjyväviljan osuutta omien merkkiemme tuotteissa vaiheittain vuoteen 2025 mennessä ja lisäämme ravintokuitupitoisuudesta kertovia merkintöjä pakkauksiimme. Erilaisia lisäaineita käytämme harkiten: käytämme mieluummin luonnollisia ainesosia kuin lisäaineita ja vähennämme väriaineita ja säilöntöaineita.
Tavoitteisiin pääsemme hiomalla reseptiikkaa vähän kerrallaan. Tähän mennessä olemme vähentäneet sokeria muun muassa mustikkakeitosta, mehuista ja mansikkajogurtista sekä suolaa esimerkiksi maksalaatikosta, paistopisteen ciabattasta sekä pakastepizzasta.
Tavoitteet
Vähemmän lisäaineita
Vähennämme lisä- ja säilöntäaineita ja käytämme lisättyjä aromeja, vitamiineja ja mineraaleja harkiten ja kohtuullisesti.
Sopivat pakkauskoot
Tarjoamme terveellisempiä vaihtoehtoja ja pienennämme paljon energiaa sisältävien tuotteiden pakkauskokoja, jolloin turhan suolan ja sokerin saanti vähenee.
Terveellisempiä rasvoja
Lisäämme pehmeitä, tyydyttämättömiä rasvahappoja ja vähennämme kovia, tyydyttyneitä rasvahappoja omien merkkien tuotteissamme.
20 % vähemmän suolaa ja sokeria
Vuoteen 2025 mennessä suomalaiset kuluttavat omien merkkiemme tuotteiden kautta 20 prosenttia vähemmän sokeria ja suolaa.
Tuotekehitystä maku edellä
Kehitämme omia tuotemerkkejämme koko ajan maku edellä. Kehittämällä samalla tuotteiden ravitsemussisältöä voimme auttaa asiakkaitamme syömään terveellisemmin.
Enemmän täysjyväviljaa
Kasvatamme täysjyväviljan määrää omamerkkituotteissamme vuoteen 2025 mennessä.