Yrityksenä noudatamme kaikessa toiminnassamme hyvää hallintotapaa ja voimassa olevaa Suomen lainsäädäntöä. Hyvän hallintotavan toiminta luo perustan luottamukselle tavarantoimittajia, työntekijöitä ja asiakkaitamme kohtaan.
Meille on tärkää havaita ja ennaltaehkäistä mahdollinen ohjeistustemme ja lakien vastainen toiminta, jonka vuoksi meillä on kaksi kanavaa, joiden kautta rikkomuksista voi ilmoittaa.
Jos epäilet rikkomuksia, kuten lahjontaa, kilpailulain ja tietosuojalain vastaista toimintaa, petoksia tai kavalluksia:
1) voit ottaa yhteyttä suoraan meidän Legal & Compliance -osastoon compliance(a)lidl.fi
2) voit jättää ilmoituksen sähköisen ilmoituskanavan kautta (BKMS®)
Mikä on BKMS® -järjestelmä?
BKMS®-kanavamme kautta otamme vastaan ilmoituksia epäillyistä rikkomuksista. Kaikki ilmoitukset käsitellään ehdottoman luottamuksellisesti ja ilmoittajalle voidaan luoda suojattu postilaatikko, joka mahdollistaa meidän ja ilmoituksentekijän viestittelyn käsittelyprosessin aikana, vaikka ilmoitus olisi jätetty nimettömästi. Ilmoituksen tekemisestä ei aiheudu ilmoittajalle minkäänlaista haittaa. Järjestelmä ohjaa ilmoituksen tekemisessä.
Kaikki Lidl-maat ovat ottaneet käyttöön BKMS®-järjestelmän.