Mistä puhutaan

Palkittu markkinointi

Yougov brandindex

Yougovin BrandIndex-pöhinämittari

Kuluttajien mielipiteitä kartoittavan tutkimuslaitos YouGovin Brandindex-kyselystä ilmenee, että Lidl on
niin sanotulla pöhinämittarilla mitattuna vuoden 2019 puhutuin brändi Suomessa. Pöhinällä voidaan tarkoittaa esimerkiksi sitä, miten hyvin brändi on jäänyt ihmisten mieleen ja kuinka paljon se esiintyy ihmisten puheissa.

YouGov BrandIndex mittaa päivittäin brändien ympärillä tapahtuvaa pöhinää (Buzz) yli 300 brändin osalta Suomessa. BrandIndexissä haastatellaan kansallisesti edustavalla otoksella päivittäin sata suomalaista kuluttajaa, vastaajat arvioivat brändejä kaikkiaan 16 eri mittarilla.

Lidl on ollut useina vuosina pöhinämittarin ykkönen tai vähintään mitalisijoilla.

 

Effie-palkinto

Effie-palkintoja

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu.

Vuoden 2018 Effie-palkinnot

Gold Effie - Kortti kuin kortti -kampanja
Bronze Effie - Lidl Stingy - Elä kuin viimeistä kesäpäivää

 

 

Kesä on kreisi

Voitto-palkintoja

Voitto on kotimainen mainoselokuvakilpailu.

Vuoden 2018 Voitto-palkinnot

Online-video - kulta - Lidl Stingy feat. Mandy – Kesä on kreisi
Yleinen sarja - Grand Prix - Lidl – Selli
Yleinen sarja - hopea - Lidl Stingy feat. Mandy – Kesä on kreisi

Selli-mainosvideo

Epica Awards

Epica Awards on kansainvälinen markkinointiviestinnän kilpailu, jossa voittajat valitse journalisteista koostuva raati.

Epica-palkinto 2019
Retail Services, Film - hopea - Selli