Lidl

Palkittu yritys

picture

Top employer

Lidlille on myönnetty arvostettu kansainvälinen Top Employer -sertifikaatti tunnustuksena erinomaisesta työnantajuudesta Suomessa. Tunnustuksen myöntäjä on hollantilainen, riippumaton Top Employers -instituutti, joka arvioi ja auditoi vuosittain työnantajia ympäri maailmaa sekä vertaa niiden HR-käytänteitä parhaisiin työnantajiin.

Top Employer 2019 -tutkimuksessa Lidl Suomea auditoitiin kymmenellä eri osa-alueella: HR Best Practice -kysely koostui yli sadasta kohdasta, jotka kattoivat 600 henkilön kehittymiseen liittyvää toimintatapaa. Näitä olivat muun muassa osaamisen johtaminen sekä rekrytointikäytännöt ja perehdytys. Kyselyssä tarkasteltiin myös muun muassa työsuhde-etuja ja työkulttuuria.

 Lidl on saanut myös Top Employer Eurooppa -sertifikaatin.

Lue lisää Topemployersin sivuilta
picture

Hyvämaineinen yritys

Olemme T-Median Luottamus&Maine-tutkimuksessa hyvämaineisten yritysten top 10-listalle. Vuonna 2019 olimme listan ainoa päivittäistavarakaupan ketju sekä ainoa ulkomaalainen yritys.

Luottamus&Maine-tutkimuksessa kysytään suuren yleisön mielipiteitä yrityksen vastuullisuudesta, hallinnosta, johdosta, taloudesta, innovatiivisuudesta, vuorovaikutuksesta, tuotteista ja palveluista sekä työnantajamielikuvasta.

 

Lue lisää tutkimuksesta
picture

Yougovin BrandIndex-pöhinämittari

Kuluttajien mielipiteitä kartoittavan tutkimuslaitos YouGovin Brandindex-kyselystä ilmenee, että Lidl on
niin sanotulla pöhinämittarilla mitattuna vuoden 2018 puhutuin brändi Suomessa. Pöhinällä voidaan tarkoittaa esimerkiksi sitä, miten hyvin brändi on jäänyt ihmisten mieleen ja kuinka paljon se esiintyy ihmisten puheissa.

YouGov BrandIndex mittaa päivittäin brändien ympärillä tapahtuvaa pöhinää (Buzz) yli 275 brändin osalta Suomessa. BrandIndexissä haastatellaan kansallisesti edustavalla otoksella päivittäin sata suomalaista kuluttajaa, vastaajat arvioivat brändejä kaikkiaan 16 eri mittarilla.

Lidl on ollut useina vuosina pöhinämittarin ykkönen tai vähintään mitalisijoilla.

 

Lue lisää YouGovin sivuilta
picture

Effie-palkintoja markkinoinnista

Lidlillä tehdään palkittua mainontaa. Viimeisimmät avostetut tunnustukset Lidl sai markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavassa Effie Awardsissa. Helmikuussa 2018 järjestetyssä gaalassa Lidl nappasi kultaisen Effien Kortti kuin Kortti -kampanjasta. Samassa tilaisuudessa Lidl palkittiin myös pronssisella Effiellä kesäkampanjastaan Elä kuin viimeistä kesäpäivää.

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu.

picture

Suomen aktiivisin työpaikka

Lidl on tutkitusti yksi Suomen aktiivisimmista työpaikoista. 

Suomen aktiivisin työpaikka -kilpailussa etsitään aktiivisia työpaikkoja, jotka kannustavat henkilökuntaa lisäämään liikettä arkeen sekä tukevat henkilöstön liikkumista. Kilpailussa mitataan mm. henkilöstön liikunta-aktiivisuutta ja työnantajan tarjoamaa tukea liikuntaan.

Lidlin Suomi on osallistunut Suomen aktiivisin -työpaikka kilpailuun kolmesti. Ensimmäisen kerran Lidl oli mukana vuonna 2014, jolloin kokonaistulos oli 67 prosenttia. Vuonna 2016 Lidlin kokonaistulos oli noussut 85 prosenttiin ja viimeisin vuoden 2018 kokonaistulos oli jo 96 prosenttia.  Lidl tarjoaa työntekijöilleen aktiivisen elämän tueksi muun muassa liikuntarahaa. Lisäksi Lidlin omista työntekijöistä löytyy niin sanottuja Liikuttajia, jotka kannustavat testaamaan uusia lajeja.

picture

Paras työnantajamielikuvakampanja

Lidlin Arvaa mikä työpaikka noteerattiin syksyllä 2018  Rekrytoinnin parhaat -gaalassa, jossa Lidlin kampanja palkittiin parhaana työnantajamielikuvakampanjana. Tuomaristo luonnehti kampanjaa näin:
”Ylivoimainen voittaja nosti ydinviestit nerokkaalla tavalla esille, herätti kiinnostuksen tehokkaasti ja koukutti. Kampanja tuo myös esiin faktat, joita moni arvostaa, mutta harva tietää”. Lue lisää kilpailusta täältä

Lidl kampanjoi keväällä 2018 näkyvästi sosiaalisessa mediassa ja ulkomainonnassa kysyen Arvaa mikä työpaikka? Ilmoituksessa ei ollut Lidlin logoa ja Lidlin työnantajafaktat kerrottiin anonyymisti esimerkiksi näin:  palkat jopa 10 % yli TESin tai työsuhde-etuna perhepakkaus tuoreille vanhemmille. Samalla Lidl ohjasi antamaan oma veikkauksensa työpaikasta varta vasten luodulle kampanjasivustolle. Anonyymien faktojen pohjalta työpaikaksi veikattiin mm. Supercelliä ja Pekkaniskaa.