Banaanihymy

Palkittu työnantaja

Top employer logo

Top Employer

Olemme saaneet arvostetun kansainvälisen Top Employer -sertifikaatin tunnustuksena erinomaisesta työnantajuudesta Suomessa. Tunnustuksen myöntäjä on hollantilainen, riippumaton Top Employers -instituutti, joka arvioi ja auditoi vuosittain työnantajia ympäri maailmaa sekä vertaa niiden HR-käytänteitä parhaisiin työnantajiin.

Top Employer -instituutti auditoi meitä eri osa-alueella: HR Best Practice -kysely koostui yli sadasta kohdasta, jotka kattoivat 600 henkilön kehittymiseen liittyvää toimintatapaa. Näitä olivat muun muassa osaamisen johtaminen sekä rekrytointikäytännöt ja perehdytys. Kyselyssä tarkasteltiin myös muun muassa työsuhde-etuja ja työkulttuuria.

Olemme saaneet Lidl Suomena Top Employer -sertifikaatit vuosina 2019 ja 2020. Kansainvälisesti olemme saaneet myös Top Employer Eurooppa -sertifikaatin.

Aktiivisin työpaikka -logo

Suomen Aktiivisin Työpaikka

Lidl on tutkitusti yksi Suomen aktiivisimmista työpaikoista. 

Olympiakomitean Suomen aktiivisin työpaikka -kilpailussa etsitään aktiivisia työpaikkoja, jotka kannustavat henkilökuntaa lisäämään liikettä arkeen sekä tukevat henkilöstön liikkumista. Kilpailussa mitataan mm. henkilöstön liikunta-aktiivisuutta ja työnantajan tarjoamaa tukea liikuntaan.

Olemme osallistuneet Suomen aktiivisin -työpaikka kilpailuun vuodesta 2014 ja joka vuosi olemme nostaneet tulostamme kisassa. Vuonna 2019 työ liikunnan eteen palkittiin ja olimme kolmen aktiivisimman työpaikan joukossa.

Lidl tarjoaa työntekijöilleen aktiivisen elämän tueksi muun muassa liikuntarahaa. Lisäksi Lidlin omista työntekijöistä löytyy kymmeniä niin sanottuja Liikuttajia, jotka pitävät kollegat liikkeessä ja kannustavat testaamaan uusia lajeja.

Lidlin anonyymi työpaikkakampanja

Paras työnantajamielikuvakampanja

Meidän Arvaa mikä työpaikka noteerattiin syksyllä 2018  Rekrytoinnin parhaat -gaalassa, jossa kampanjamme palkittiin parhaana työnantajamielikuvakampanjana. Tuomaristo luonnehti kampanjaa näin:
”Ylivoimainen voittaja nosti ydinviestit nerokkaalla tavalla esille, herätti kiinnostuksen tehokkaasti ja koukutti. Kampanja tuo myös esiin faktat, joita moni arvostaa, mutta harva tietää”. Lue lisää kilpailusta täältä

Kampanjoimme keväällä 2018 näkyvästi sosiaalisessa mediassa ja ulkomainonnassa kysyen Arvaa mikä työpaikka? Ilmoituksessa ei ollut meidän logoa ja työnantajafaktat kerrottiin anonyymisti esimerkiksi näin:  palkat jopa 10 % yli TESin tai työsuhde-etuna perhepakkaus tuoreille vanhemmille. Ohjasimme osallistujia antamaan oma veikkauksensa työpaikasta varta vasten luodulle kampanjasivustolle. Anonyymien faktojen pohjalta työpaikaksi veikattiin mm. Supercelliä ja Pekkaniskaa.